reede, 28. aprill 2017

Kasutatavusest veebis



Eesti ametlikud infosüsteemid on kahjuks tuntud enda killustatuse ja erineva UX-i poolest näiteks.
Kasvõi näiteks statistikaamet - seoses paari koolitööga olen nende lehele viimasel ajal tihemini sattunud kui varem. Tuleb tunnistada, et kasutajakogemus jäi minu hinnangul alla igasugust inimlikkuse piiri. Lihtsalt võimatu oli vajalikku infot kiiresti leida. Selline infosüsteem, mida kasutavad kindlasti tuhanded Eesti inimesed võiks ikkagi olla lihtsasti kasutatav ja mõistetava ülesehitusega. Lisaks sellele on algusest peale ja ka tänasel päeval kasutajale meelehärmi tekitanud eesti.ee leht - lihtsalt piinlik on sellist disaini isegi vaadata, rääkimata kellelegi teisele näitamisest.

Samas kõik Google-i tooted on disainitud sarnaselt töötama. Kõik nende tooted (Gmail, Gdocs, Gmaps, Gphotos jne) töötavad laitmatult tsentraliseeritud UX ja visuaalse disaini põhjal.
Kasutaja logib oma Google kontoga sisse ja juba pääsebki ta ka kõikidesse muudesse kanalitesse lihtsasti ligi. Nad ongi põhimõtteliselt nagu üks süsteem, kus erinevad teenused sulanduvad ühtseks tervikuks. Kuna kõik erinevad funktsioonid on omavahel seotud, ei pea kasutaja pidevalt jälle uue kasutaja looma või uuele lehele sisse logima. Kõik toimib lihtsalt, loogiliselt ja kasutaja jaoks isegi märkamatult, navigeerudes nende vahel ei pane üldse tähele, et oleks erinevaid asju kasutanud.

Ma leian, et Eesti e-süsteemid võiksid samuti laitmatult koos töötada. See oli vanasti vähemalt eesti.ee mõte, aga nüüd on tunne, et liigutakse pigem hoopis kiviaega tagasi..

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar