reede, 21. aprill 2017

Ühe tarkvara arendus- ja ärimudeli analüüs

Seekord vaatlen lähemalt Saas'i ja Scrumi.

Tarkvara kui teenuse (ingl. Software-as-a-Service - SaaS) kasutamine tarkvara ärimudelina on üks võimalikest pilvelahendustest, mis on aasta-aastalt järjest rohkem populaarsust kogunud ning seda rakendatakse tarkvara ettevõtete poolt üha enam. Lahenduse lihtsusest tulenevalt eelistavad sageli kliendid tarkvara kui teenus mudelit traditsioonilisele tarkvara pakkumisele. Tuntumad näited SaaS lahendustest on Gmail ja Dropbox. Eesti ettevõtetest võib näitena tuua Toggl-i, mis võimaldab tööaja mõõtmist, ja Pipedrive-i, mis võimaldab ettevõtte müügitoru hallata jne. Edasi analüüsikski SaaS lahenduse eeliseid Pipedrive-i näitel.

Üks viimase ajastu trende on nimelt ettevõttete tarkvara tarbijastumine (consumerization), mis tähendab, et uut tarkvara ostvad ettevõtted või tarbijad eeldavad, et kõik tooted oleks sama lihtsad kasutada nagu näiteks Facebook. Sedalaadi muutused tarbija ootustes on viinud tarkvara ettevõtteid keskenduma oma toodete puhul rohkem üldisele tarbija kogemusele, et saada neid sama innukalt oma toodet kasutama. Kuna SaaS lahendus pakub kliendile just sedalaadi oodatud lihtsust, on ka Pipedrive just seda teed läinud. Sarnaselt DropBoxile pakuvad ka nemad oma klientidele vastavalt nende soovile just kasutusaja põhist teenust, mis muudab toote kasutamise kliendile väga mugavaks.
SaaS lahendus tagab ka nende klientidele hea ligipääsu nii rakendusele kui ka andmetele. Andmed pilves on ligipääsetavad igal ajahetkel, sõltumata asukohast, vajalik on ainult internetiühendus. See võimaldab klientidele vajaliku paindlikkuse ja vabaduse. Ilmselt paljuski just tänu nende ärimudeli lihtsusele ongi nad tänaseks niivõrd edukaks osutunud.

Arendusmudelitest on minu jaoks siiski kõige südamelähedasem Scrum. Seda ilmselt seetõttu, et olen pikka aega sellega ise lähedalt kokkupuutunud. Töötan ettevõttes, kus arendustöö käib peamiselt 2-nädalaste spintidena, seega küllaltki lühikestes tsükklites. See võimaldab minu meelest läheneda projektile paindlikult, ent samas seab ka väga konkreetsed piirid ja limiidid sellele, millega parasjagu tegeletakse ja kuhu on tiimi fookus suunatud. Kuna meie projekti näol on tegemist suhtlustarkvaraga, mida eeldatavasti kasutavad miljonid inimesed kogu maailmas, siis oodatakse projektilt ennekõike ajaga kaasas käimist ja kiiret reageerimisvõimet. Seda kõike kahjuks Waterfall mudeliga saavutada ei oleks kuidagi võimalik. Samuti meeldib mulle selle mudeli puhul selle nö inimlikkus. Aja ja ressursside efektiivne planeerimine, pidev vajadus hetke olukorraga kohaneda, tulemuste ülevaatus ja eneseanalüüs on vaid mõned näited mudeli argipäevalisusest.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar