neljapäev, 30. märts 2017

IT-proff

Kes on IT-proff ja kuidas seda ära tunda?

Olles sellel teemal nädala jagu materjali läbi töötanud ja asja üle korralikult järele mõelnud, tekkisid minus järgnevad mõtted:

Meie materjalides oli juttu sellest, kuidas tänapäeval on trendiks IT vallas spetsialistide eelduste ja võimete laienemine. Tänapäeval ei piisa justkui enam sellest kui oled mingi konkreetse asja iseseisvalt selgeks õppinud, sisse töötanud ja omad konkreetses vallas hulgi-kogemusi. Minu meelest on siinkohal aga just vastupidine trend (see ei tähenda muidugi, et ma asjast kuigi täpselt ise teaks), aga niipalju kui mina IT tööturul ringi olen vaadanud, ei otsita seal mitte multi-funktsionaalseid IT-ala spetsialiste, vaid just spetsiifiliste kõrgete oskustega inimesi. Üha enam on tööpakkumised muutunud spetsiifilisemaks. A la: "Otsime Front-End arendajat, kes oskaks HTMLi, CSS´i ja JS´i" või siis "Vajame Back-End arendajat, kes tunneks ennast koduselt Python´it kasutades." Veelgi enam, teinekord on suisa töökuulutuse pealkirjas - "Otsime Ruby arendajat" või "Java arendaja vajatud!"
Lisaks sellele, et kõrgelt hinnatakse konkreetsete programmeerimiskeelte spetsialiste, olen täheldanud ka täiesti uute valdkonna spetsiifiliste suundade välja kujunemist. Ma arvan, et 10 aastat tagasi ei olnudki veel IT-alas selliseid ameteid nagu: sotsiaalmeedia turundus-spetsialist, IC-disainiinsener, kasutajaliidese ekspert, eraldi veebidisainer või siis viimase aja trendidest: "Otsime professionaalset Youtuber'it"!? jne. Sellest vaatevinklist vaadates on trend just pigem kitsamate spetsiifiliste oskuste suunal.

Samas, on minu meelest alati olnud professionaalsuse juures olulised ka sotsiaalsed oskused. Siinkohal ei ole see just alati määrava tähtsusega töökoha leidmisel, vaid pigem edasi jõudmisel.
Kui keegi soovib IT alal töötada vaikselt ja omaette, olles oma valdkonna spetsialist, siis usun, et selline asi on täiesti vabalt võimalik. Ka selliselt elaks ilmselt ära. Aga kui sa vähegi soovid kuhugi edasi jõuda, tiimis töötada või veelgi enam - mõnda tiimi juhtida, siis on sotsiaalsed oskused juba enam kui vajalikud. See on midagi sarnast võib-olla eelmise nädala teemaga, kus oli juttu kunstiinimeste raskustest IT maailmas raha teenida. Ka sealses valdkonnas oleneb minu meelest väga palju sellest, kui hästi sa suudad ennast turundada ja teistele oma oskusi müüa.

Üheks olulisemaks märksõnaks nii tänapäeva tööturul, kui ka individuaalse professionaalsuse saavutamisel, on minu meelest aga hoopis kirg (passion). See on midagi sellist, mis paneb nii sinul endal kui ka teistel su ümber silmad särama, ning tekitab indu ja soovi järjest paremaks saada, rohkem teadmisi ammutada ja uusi kogemusi koguda. Paljud tänased kiire tähelennuga IT alased idufirmad on oma edu saavutanud paljuski just tänu tohutule kirele asja vastu, mille kallal nad töötavad.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar